Motivasi, Pendidikan, Perniagaan, Kewangan Peribadi

TIP JIKA ANDA GAGAL BAYAR ANSURAN PINJAMAN KERETA

Salam pembaca pemikirkaya!

Seringkali saya terdengar dan terbaca saranan popular daripada mereka yang kononya memberikan nasihat kewangan kepada orang lain sebaliknya memberikan nasihat yang merugikan orang lain…

Contohnya jika sekiranya kita tak dapat bayar ansuran pinjaman kereta kita, langkah terbaik bukannya dengan menyembunyikan kereta tersebut atau pun mendiamkan diri tanpa memaklumkan kepada pihak bank!

Hmm..ramai yang sarankan untuk sorok kereta dan jangan beritahu masalah anda pada pihak bank…bukannya apa takut kereta kena tarik dan lelong…

Sebenarnya langkah tersebut kurang tepat..

Langkah paling baik sekiranya anda mengalami masalah sedemikian adalah dengan memaklumkan kepada pihak bank….
Ya, beritahu masalah sebenar anda dan bawa berbincang untuk dapatkan sedikit kelonggaran… JANGAN SOROK!

Tak kiralah sama ada SOROK kereta mahu pun SOROK masalah kita…

Kalau SOROK sebenarnya lebih PARAH keadaannya…kereta boleh tarik dan kena lelong..

Hmm… saya kira masih ramai yang tidak menyedari bahawa kita boleh berunding dengan pihak bank…

Nyatakan masalah sebenar anda dan minta untuk beri kelonggaran bayaran ansuran dikurangkan ikut kemampuan anda, sehinggalah anda dapat settlekan masalah kewangan anda….

Ingat kena segerakan selesaikan masalah kewangan bukannya SOROK masalah kewangan yang sedang kita hadapi…

Dalam keadaan tertentu mungkin pihak bank akan pertimbangkan permohonan kita kerana mereka juga kena mengambilkira ruangan setor untuk simpan kereta kita yang ditarik…

Sudah tentu mereka juga perlu keluarkan kos penyetoran..

Apapun jika ada masalah dengan pinjaman bawa berbincang dengan pihak bank ..bukannya SOROK..

THINKERICH

Be Sociable, Share!
You can leave a response, or trackback from your own site.

13 Responses to “TIP JIKA ANDA GAGAL BAYAR ANSURAN PINJAMAN KERETA”

  1. azezul says:

    Kalau kereta dah kena tarik, banyak ooo mau bayar…bayar ansuran yang tertunggak berbulan2, bayar upah tarik, upah simpan kereta n silap2 barang berharga dalam kereta pun boleh hilang

  2. Thinkerich says:

    Azezul,

    Hmmm…betul kata Azezul tu…jadi pembaca yang lain ambillah iktibar dan peringatan tu :)

  3. zairi says:

    Tiada duit untuk downpayment? (FOMCA tak bagi buat full loan)
    Tiada duit untuk renew insurance? (bila dah setahun pakai kereta)
    Tiada duit untuk service maintenance? (bila rasa tak sedap bawak kereta)
    Tiada duit untuk modified kereta? (biasanya lelaki)

  4. syahril says:

    ada masalah kereta..kereta kena tarik.kereta tertunggak
    call sy 017-3939695
    sy cuba bantu anda

  5. gadis says:

    syahril..apa yang awak boleh cuba bantu??
    macam2 masalah kereta saya ney

  6. Fiz says:

    ADA MASALAH BERKENAAN KERETA?

    kereta hampir atau baru kena tarik,
    sorok kereta dan lari finance,
    kereta sudah berbulan2 tak bayar,
    tidak mampu lagi menanggung bulanan,
    ingin jual tetapi baki hutang dibank masih tinggi,
    perlu topup duit untuk jual kereta sendiri,
    susah untuk menjual kereta,
    ingin dapatkan sedikit wang jika menjual kereta,
    mempunyai lebih dari 1 kereta dan ingin menjualnya tetapi susah…

    call/sms : 0172876416
    tinggalkan pesanan sms (jenis kereta dan detail) jika tidak dijawab. tq

  7. Osman says:

    ini bukan tips la bro..ape benda tah ko tulis nih, tak membantu langsung

  8. Francis Lee says:

    masalah saya bukan tak bayar ,saya pun tak sorok keretanya tapi masalah sekarang ekonomi malaysia pun merosok dan saya pun di paksa berhenti kerja dan saya pun tak dapat kerja walaupun saya cari kerja dan isterinya paksa saya cerai ,semuanya pun sudah kalam kabut ,saya pun kena tunggu makamah settle kan cerai mana ada duit nak bayar .semoga pihak yang tertentu boleh tolong saya tentang masalah ni dan masalah ni saya sudah beritahu pada pihak bank

    sekian terima kasih

  9. rezzal says:

    Saya ada saga FL tahun 2011 yang dipotong bulanan melalui Biro Angkasa ke Bank Rakyat. Saya ada masalah untuk membayar kereta ini berkenaan dengan masalah kewangan yang saya hadapi.

    Disebabkan pemotongan melalui Biro Angkasa, bayaran bulanan tidak pernah tertunggak. Saya ada hubungi pihak bank berkenaan dengan cara yang encik ceritakan. dan pihak bank tidak terima melainkan saya tertunggak bulanan selama tempoh 4 bulan dan kereta akan ditarik.

    Adakah cara yang encik ceritakan ini sahih?

    • KJ says:

      rezzal,

      hubungi Bank rakyat dan berbincang tentang masalah yang sedang anda hadapi, mungkin pihak bank dapat membantu menyediakan jalan penyelesaiaan. Ingat, pihak bank juga sebenarnya tak mahu rugi jika anda gagal membuat bayaran balik nanti..

  10. riezmin says:

    sebenarnya sya ada maslah kewangan dulu sya x pakai kereta yang ada ccm tapi sbb syangkan adik sya sngup ambik kereta dya yang ada ccm dan jual kereta sya… skarang sya tanggung sdiri lah maslah ini… wakil peguam dah call suruh ambik surat.. apa maksud smua tu adakah kna tarik kereta tu

  11. Diya says:

    Sy dh dapat Surat yg diberi tempoh 21hari…tempoh itu lg beberapa hari lg nk Tamat…Boleh ke sy call bank untuk tunda Dlm seminggu lg…untuk sy membuat Bayaran tertunggak…

  12. HARTFORD FINANCIAL SERVICE says:

    Halo, kami adalah HARTFORD FINANCIAL SERVICE, pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan kesempatan waktu hidup. Apakah Anda perlu pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? mencari lebih karena kami berada di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu. Kami meminjamkan uang kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi di bisnis di tingkat 1,5%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda bahwa kami dapat diandalkan dan memberikan penerima bantuan dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini via email di: (hartfordfinancialservice@gmail.com)

  13. Mrs Jennifer says:

    Kami disetujui pemerintah dan pemberi pinjaman kredit bersertifikat Perusahaan kami tidak menawarkan pinjaman mulai dari pribadi untuk pinjaman industri untuk orang atau perusahaan yang tertarik yang mencari bantuan keuangan pada tingkat bunga dinegosiasikan 2% kesempatan untuk membersihkan dept Anda., Mulai atau meningkatkan bisnis Anda dengan pinjaman dari pinjaman perusahaan kami diberikan di Pounds (£), dolar ($) dan Euro. Jadi mengajukan pinjaman sekarang orang yang tertarik harus menghubungi kami untuk informasi lebih lanjut. Mengisi informasi data peminjam. Hubungi kami sekarang melalui: jenniferdawsonloanfirm20@gmail.com
    (2) Negara:
    (3) Alamat:
    (4) Kota:
    (5) Sex:
    (6) Status Pernikahan:
    (7) Kerja:
    (8) Nomor Handphone Telepon:
    (9) Penghasilan Bulanan:
    Jumlah (10) Pinjaman Dibutuhkan:
    (11) Jangka waktu pinjaman:
    (12) Tujuan Pinjaman:

    Terima kasih atas pengertian Anda karena kami berharap untuk mendengar dari Anda segera.

    E-Mail: jenniferdawsonloanfirm20@gmail.com

  14. gadis says:

    Bismillah.
    salam. sy juga mahu tahu kesahihan tips ini. huhuhu.. Sy mengambil laon di Public bank selama 9tahun. bermula 2012. lepas 4 tahun sy menghadapi masalah kewangan bila mana agak struggle untuk buat bayaran bulanan, dan sy telah pergi ke public bank utk minta di lanjutkan sehingga 9 tahun utk dapat kurangkan komitmen bulanan. sayangnya. bank berdolak dalih dan maklumkan bayaran bulanan sy masih cantik. hmm.. habis tu takkan nak sampai kena tarik. aduu. dan saya bertanya beberapa kali. “Takkan tiada cara untuk tolong saya? sy xboleh komit” pihak bank geleng, n katanya jual je kereta ke pulang je kereta kat bank. aku pn dah lupa ape incik tu ckp. sbb langsung tak membantu. gigih aku amik cuti serah diri. tp. hmm.. oh ye. paling saya ingat. pihak bank maklumkan pada sy. “kita tiada service mcm tu” so mmg tiada solution. balik mereput sajo lah.
    Survive gile aku bayar bulan2 weh. makan nasi lauk garam je hari2. #akuserius

  15. Global Fund Foundation says:

    Halo sayang

    “Terapkan untuk pinjaman cepat dan terjangkau di Global Yayasan Dana
    .
    Apakah Anda membutuhkan pinjaman atau telah pada gilirannya oleh bank Anda sebelum ini adalah kesempatan Anda mencari tawaran semua jenis pinjaman dan kredit komersial, kredit mobil, pinjaman usaha, modal ventura, pinjaman untuk perumahan atau pinjaman pilihan Anda pada tingkat bunga rendah orang yang tertarik harus menghubungi kami di alamat email ini: globalfundfoundation9@gmail.com
    BBM: D8633B93

  16. Angga Annisa says:

    Ini luar biasa saat saya mengira semua telah selesai dengan saya Ibu Iskandar datang untuk menyelamatkan saya. Saya sangat berhutang sejauh orang-orang yang saya pinjam uang dari geng melawan saya dan kemudian membuat saya ditangkap sebagai akibat dari hutang saya. ditahan selama berbulan-bulan maka masa rahmat diberikan kepada saya saat saya dipulangkan dan dibebaskan untuk pergi dan mencari uang untuk membayar semua hutang yang saya terima sehingga saya diberitahu bahwa ada beberapa kreditur sah online sehingga saya harus mencari Karena melalui blog saya berualang kali tertipu tapi ketika saya menemukan Ibu Iskandar CEO ISKANDAR LESTARI LOAN FIRM, Tuhan mengarahkAan saya ke iklannya melalui blog karena daya tarik saya terhadapnya adalah benar-benar mukjizat mungkin karena Tuhan telah melihat bahwa saya memiliki banyak menderita karena itulah dia mengarahkan saya kepadanya. Jadi saya menerapkannya dengan antusias setelah beberapa jam pinjaman saya disetujui oleh Dewan dan dalam dua hari saya dikreditkan dengana jumlah pasti yang saya berikaan untuk semua ini tanpa jaminan tambahan Kredit Tanpa Agunan (KTA) sama seperti saya berbicara dengan Anda sekarang saya telah dapat menghapus semua hutang saya dan sekarang saya memiliki supermarket sendiri, saya tidak memerlukan bantuan orang lain sebelum saya memberi makan atau mengambil keuangan apa pun keputusan saya tidak punya urusan dengan Polisi lagi saya sekarang adalah wanita merdeka. Anda ingin mengalami kemandirian finansial seperti saya silahkan hubungi Ibu melalui BBM-nya: {D8980E0B} atau melalui email perusahaan: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com) Anda tidak dapat memperdebatkan fakta bahwa di dunia kesulitan ini Anda memerlukan seseorang untuk membantu Anda mengatasi gejolak keuangan dalam hidup Anda dengan satu atau lain cara, jadi saya memberi Anda mandat untuk mencoba dan menghubungi Ibu Iskandar di alamat di atas sehingga bisa mengatasi kemerosotan keuangan dalam hidup Anda. Anda bisa menghubungi saya melalui email berikut: (anggaannisa1979@gmail.com)) selalu bersikap positif dengan Ibu Iskandar dia akan melihat Anda melalui semua tantangan finansial Anda dan kemudian memberi Anda sebuah tampilan baru finansial.

  17. Annisa Ahmad says:

    Halo

    Assalamu`alaikum `Selamat Datang di ANNISA AHMAD LOAN COMPANY

    Apakah Anda seorang investor, Pemilik Bisnis, Pengusaha, Kontraktor, Petani, Memulai e.t.c? Mungkin Anda membutuhkan dana yang baik dan aman untuk membeli properti, memperbaiki / membalikkan, memperbaiki layanan / bangunan Anda mencari tempat yang dapat menjamin Anda meminjamkan salah satu dari jumlah yang Anda butuhkan untuk menghubungi e-mail: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} adalah Disini untuk membantu mereka yang membutuhkan tujuan arsip keuangan mereka, kami berinvestasi di properti, proyek / bisnis dan juga memberikan 100% penawaran untuk semua jenis pinjaman berbunga rendah. Tarif, kepada orang-orang yang tertarik dari negara manapun dengan tingkat kredit apakah Anda ditolak oleh bank lain atau kreditur? Kami dapat menawarkan pinjaman yang Anda butuhkan dengan harga yang terjangkau sehingga pekerja bisnis, pria dan wanita, pekerja kantor, pengangkut, inilah kesempatan Anda untuk berinvestasi atas apa yang telah Anda rencanakan di sini adalah pinjaman untuk Anda dan investasikan dengannya, kami juga membutuhkan Layanan dari Pialang yang bisa merujuk orang yang membutuhkan bantuan keuangan dan kami membayar setiap bulan untuk layanan Anda menghubungi kami melalui e-mail di bawah ini jika Anda tertarik dengan pinjaman atau persyaratan. Investor
    Email: {annisaahmadlaoncompany@gmail.com} Anda juga bisa menghubungi kami dengan cara BBM pin (DB5121C1) kejujuran kepercayaan dalam pelayanan kami
    Assalamu`alaikum wr wb,

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: seo services | Thanks to ppc software, massage beds and web design firm