Motivasi, Pendidikan, Perniagaan, Kewangan Peribadi

KISAH SI PENGHUTANG…

Salam pembaca blog pemikirkaya, apa khabar hari ni?

Semoga sihat, gembira dan bersemangat sempena tahun ‘rimau’.

Hmm…sempena tahun ‘rimau’ ini juga saya nak ceritakan satu kisah…

Kisah yang saya kira boleh dihubungkaitkan dengan semangat dan keberanian.

Kisah seorang teman yang tak punya apa-apa sebelum ini, kini menempa nama dalam bisnes internet di negara kita ini.

Saya memang suka sampaikan apa-apa berkenaan bisnes internet kepada para pembaca sekalian….

Saya percaya tentu ada di antara pembaca yang minat nak jana income dari internet?

Tapi ada halangan berikut?

– tak yakin boleh jana duit dari internet?
– tak cukup ilmu untuk memulakannya?
– masa tak cukup? Busy?
– modal tak berani nak keluar?
– atau macam-macam lagi halangan..

Tidak mengapa, mari kita ikuti sebuah kisah ini.

“Pada Okt 2008, ada seorang yang bernama Mr J
yang menghadapi masalah hutang yang teruk. Beliau
berhutang dengan rakan-rakan, kad kredit, pinjaman
pelajaran, hutang beli itu beli ini. Semuanya beliau
berhutang.

Mengapa beliau berhutang? Kerana demi untuk menyara
hidup, semuanya perlu berhutang!! Ditambah lagi dengan
kehadiran cahayamata beliau, semua belanja meningkat..

Dapat gaji je, habis bayar hutang..Bersih dalam tangan
dalam sebulan selepas bayar itu ini hanya RM100!,

Sungguh menyeksakan! Bila isteri minta duit belanja,
cukup-cukup saja dapat diberikan.

Tiada yang lebih, malah berkurangan …

Susu anak lagi, belanja dapur lagi, kiriman wang pada
orang tua lagi, kereta, rumah sewa, makan seharian,
minyak kereta…

Memang tak pernah cukup …

Maka itulah kad kredit saja yang menjadi mangsa. Ada dua kad
kredit, kedua-duanya digunakan tanpa terkawal..Niat di hati
nak kurangkan hutang, tapi ianya menjadi lebih teruk..
Hutang semakin meningkat!!

Mr J memang pening kepala. Dah 3 tahun semenjak kahwin,
duit sentiasa saja tak cukup..walaupun beliau ni makan gaji,
tapi belanja bulanannya melebihi gajinya…walaupun beliau
sudah berjimat – cermat..

Apa puncanya….Hutang, hutang, hutang..

Memang seksa hidup dalam hutang ini. Sampai bila pun rasa
tidak aman disebabkan hutang..

Dalam Islam, umatnya disuruh melangsaikan hutang sebelum
meninggal dunia. Ini kerana hutang yang tidak dibayar, akan
dituntut di hari akhirat…

Hidup malang Mr J akhirnya berubah pada Dis 2008.

Bagaimana ianya berubah? Mari ikuti kisahnya..

Pada suatu hari, Mr J membuka laman web majalah maskulin
di internet bagi melihat gambar rakannya yang diberitakan
ada dipaparkan sebagai model dalam majalah tersebut…

Cari punya cari, tak jumpa pun…

Apa yang dijumpai adalah, pasal bisnes internet oleh seorang
yang bermuka ‘comel’. Tapi beliau tak sangka, si muka comel
itu rupa-rupanya adalah Jutawan Internet Terkenal Malaysia,
Dr Irfan khairi.

Beliau banyak bercerita berkenaan bisnes internet di ruangan
artikel majalah maskulin itu..semuanya berkenaan motivasi
dan juga bisnes internet..

Ini membuka mata dan minda MR J untuk mencubanya..

Ya! Mencuba bisnes internet…

Pada Awal Nov 2008, beliau telah mengeluarkan lebih
RM200 dari kad kreditnya (hutang) untuk ke pejabat Dr Irfan khairi di Damansara…

Dan dengan wang sebanyak itulah, beliau membeli buku-buku,
Ebook tulisan Dr Irfan Khairi berkenaan bisnes internet..

Walaupun panduan yang dibeli amat asas, tapi ianya
berjaya membuka minda Mr J untuk memulakan bisnes
Internet…

Beliau yakin, dengan pelaburan ilmu sebanyak Rm200 tu,
beliau akan mampu merubah hidupnya selama ini hidup dalam
HUTANG..

Dan kini, sudah lebih setahun berlalu..

Apa terjadi pada Mr J?

Adakah beliau GAGAL? Atau BERJAYA?

Ya, beliau telah menjadi usahawan internet yang boleh dikatakan
berjaya di Malaysia ini. Walaupun bukan menjadi jutawan,
beliau telah menjadi orang yang keluar dari masalah kewangan!

Adakah beliau full time menjadi usahawan internet?

Tidak…

Beliau masih lagi bekerja makan gaji. Bisnes internetnya dibuat
secara part time saja. Iaitu di malam hari. Siang makan gaji, malam
bisnes internet…

Apa jenis model bisnes internet yang dilakukannya?

Ianya adalah…

Bisnes ebook dan juga pemasaran affiliate..

Tahukah tuan-puan, beliau telah menghasilkan banyak ebook
best seller di Malaysia pada 2009 yang lalu. Antaranya ialah..

– Ebook Rahsia Lulus Temuduga Kerja Kerajaan..

– Ebook Emas-Emas Yang Hilang..

– Ebook Panduan Asas Blogger..

Dan terbaru…2010

– Ebook Rahsia Affiliate Kerajaan..

Ebook ini antaranya ada memecah rekod kerana menjana hasil
jualan 6 angka dalam masa yang singkat..

Ini adalah satu pencapaian yang mengkagumkan dari pendatang baru seperti Mr J ini..

Dan juga pemasaran affiliate tempatan, iaitu dalam mempromosikan
produk orang lain, Mr J juga berjaya menghasilkan income lumayan.

Sering kali saja beliau berada di kedudukan teratas cabaran-cabaran
affiliate yang dianjurkan..

Bagaimana dari seorang yang zero berkenaan IT, dapat mengungguli
dunia pemasaran internet? Ramai orang kata, nak bisnes internet kena
amik ijazah IT..

lawaklah!

Mr J lakukannya bermula dengan zero dan berhutang lagi untuk
mulakannya.

Bagaimana beliau boleh  lakukannya?

Jawapannya…

Kerana beliau ada MATLAMAT, MINAT, dan USAHA BERTERUSAN..

MATLAMAT – dengan matlamat untuk bebas hutang dan memperolehi
kehidupan lebih baik bersama keluarganya, beliau lakukan bisnes internet
Ini..

MINAT – dengan minat untuk keluar dari masalah kewangan, beliau memupuk
minat dengan bisnes internet yang dilakukannya. Walaupun sebelum ni beliau
tak tahu apapaun pasal bisnes internet., beliau minat dengan apa yang dilakukannya.

USAHA BERTERUSAN – sudah pasti Mr J banyak berusaha. Iaitu usaha dalam
mendalami ilmu pemasaran internet..Banyak buku, ebook, video, yang dibelinya
dalam proses memantapkan ilmu..Apa yang beliau pelajari, dipraktikkan…

Ya, kisah beliau ini amat memotivasikan diri saya untuk membantu lebih ramai orang untuk keluar dari masalah kewangan…

Siapakah Mr J ini sebenarnya?

Beliau adalah…

Saudara Jamaluddin Bahari atau lebih dikenali sebagai JaMaL di dunia
Internet Marketing Malaysia..

Beliau telah banyak menyumbang kepada orang ramai yang berminat dalam
bisnes internet dengan menyumbang panduan-panduan percuma melalui
blognya..

Tapi hari ini, beliau telah berkongsi rahsia pemasaran affiliatenya
dalam satu Pakej Ebook berbayar yang dinamakan …

“Rahsia Affiliate Kerajaan”

Jika tuan/puan ingin dapatkan ebook yang mempu membantu
anda menjana income di internet ini, iaitu Rahsia Affiliate
Kerajaan ini, dapatkannya di laman web di bawah:
==> http://www.AffiliateKerajaan.PemikirKaya.com

Sekian saja dari saya, semoga ianya bermanfaat buat pembaca sekalian.

Salam kekayaan,

THINKERICH

p.s: Jika tuan-puan ingin tahu bagaimana nak selesaikan masalah hutang dengan menggunakan strategi yang terbukti berkesan, boleh dapatkannya melalui banner di bawah :)

Be Sociable, Share!
You can leave a response, or trackback from your own site.

One Response to “KISAH SI PENGHUTANG…”

  1. Salam. Sekali terbaca kisah ini sememangnya memberikan motivasi kepada sesiapa yang ingin keluar dari beban hutang. Hutang memberikan tekanan kepada diri dan juga keluarga. Tidak salah untuk mencuba asalkan istiqamah.

Leave a Reply

Powered by WordPress | Designed by: seo services | Thanks to ppc software, massage beds and web design firm